Ribuan gamat laut naik ke pantai

righthanded linda aka konda



KUALA TERENGGANU - "Tak tahu nak buat apa sebab dah banyak sangat."
Begitulah menurut seorang penduduk di Kampung Tanjung Gelam, Mengabang Telipot, di sini, Shahidan Nordin, 57, mengenai penemuan ribuan ekor gamat laut yang terdampar di sekitar pantai di situ.
Menurutnya, gamat tersebut mula kelihatan di sepanjang pantai kampung itu sejak Jumaat lalu dan ia terus naik ke pantai sehingga semalam.
Ini bukanlah kali pertama kejadian seumpama itu berlaku kerana pada tahun 2006 orang ramai di digemparkan dengan penemuan ribuan ekor gamat di Pantai Batu Burok dan Tok Jembal, di sini.
Menurut Shahidan, pada tahun lalu kejadian serupa turut berlaku tetapi jumlah gamat yang terdampar di situ tidak banyak seperti tahun ini.
"Tahun lepas gamat yang naik tak tahan lama, sebab sekejap saja dah cepat 'cair' dan rosak," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.
sumber dari kosmo! 17 nov 2008
...........................................................................................
*********************************************
adakah ini fenomena biase atau luar biase..adakah ini petunjuk seperti yg berlaku mase kejadian tsunami pada tahun 2004 dahulu (1)..sama2 lah kita berdoa agak di jauhkan dari bencana..amin....

This entry was posted on Wednesday, November 19, 2008 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments