declare war!!

righthanded linda aka konda

ops..tajuk adalah provokasi semata, tiada kene mengene dengan entry:)

Di satu petang hangat, sampai la ke destinasi beramai-ramai kepenatan. pun begitu tetap bersiap, mengenakan busana "hot", memacu kenderaan "hot", menuju ke tempat penuh kemeriahan..berfungsi sebagai peneman si puteri, duduk sopan di meja santapan..upacara bermula, santap, memotong kek, bergambar..penuh meriah..sang arjuna tampak sopan, gagah, dan tersipu-sipu..sang puteri tampak molek, anggun, manis berseri..segalanya nampak teratur dan megah..di dalam hatiku, berbahagialah wahai sang puteri..bina istana kayangan mu..segalanya sempurna..dikurniakan seorang cahaya kegemilangan..di mataku segalanya masih lagi sempurna..tapi kenapa ia berubah seperti hujan di tengah hari..sang arjuna, kenapa begini? mana pergi sopan, gagah dan tersipu-sipu kamu dulu..kenapa tega kamu menggunakan organ kurniaan tuhan untuk kamu sakiti puteri yang diamanahkan tuhan kepada kamu?? hah!!!..atau sekarang patut aku tukar nama mu..bukan lagi si arjuna..gelaran tepat untuk kamu hanyalah "si bacul yang celaka".. lebih memeranjatkan, itu hanyalah disebabkan oleh sebab nonsense iaitu, tidak membenarkan si puteri milik mu yg memiliki ijazah sarjana muda untuk keluar bekerja, padahal apa yang kamu mampu beri untuk kesenangan si puteri? ada kamu kirim kan bingkisan untuk ibunya di kampung? ada kamu beri bingkisan untuk dia berbelanja?Jantan jenis apakah kamu wahai si bacul??? cemburu buta sehingga membutakan hati..sudahlah begitu kamu pisahkan si cahaya kegemilangan dari manusia yang mengandungkan nya walau si cahaya baru berusia kurang dari bilangan jari sebelah tangan kamu.sanggup kamu sediakan pepatah-pepatah talak untuk santapan si puteri amanahmu??. Manusia apakah kamu ini?? sumpah aku benci kamu..aku benci kamu dan seluruh keturunan kamu dan seluruh keturunan yang seumpama kamu.

sudahlah teramat gembira melihat masjid didirikan, akhirnya masjid di depan sana saja sudah mahu roboh..Apakah?? lelaki bacul celaka..lelaki bacul celaka.ini bukan yang pertama ku jumpa.lelaki-baling-batu-sorok-tangan juga dikategorikan sebagai lelaki bacul celaka. lelaki keluar-malam-lupa-anak-bini juga dikatogorikan sebagai lelaki bacul celaka.lelaki-pandai-buat-tak-pandai-tanggung juga kategori lelaki bacul celaka. haih~~ sudah pupus kah lelaki tak bacul celaka di dunia ini..anda? di kategori mana?

This entry was posted on Sunday, May 31, 2009 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

2 comments

wow. kamo kelihatan sangat marah. namun itu adalah patut. kerna mereka bacul dan celaka.

yep...kalo la mereka ada didepan mata..hummmmmm :0