Sepatu itu sendirian

righthanded linda aka konda



Autobiografi:
Kami sepasang sepatu,kami di hasilkan disebuah kilang di tanah air,kemudian dipasarkan di sebuah pasaraya, ramai yang membelek kami untuk dibeli kerana bersuaian dgn kaki mereka, kemudian kami dibeli oleh seorang gadis. Kami dijaga dgn baik.dipakai kemana sahaja. Satu hari di tepi pantai di suatu senja, pasangan ku terjatuh ke dalam laut, lalu di telan ombak. Tuan kami berusaha untuk selamatkan dia.tp ombak terlalu kuat.dia ditelan arus dan pergi..menjauh ke tengah laut. Akhirnya kami biarkan saja. Dan aku kini hanya sebelah sepatu yang tak berguna.tiada pemakai,tiada yang hirau kerana tanpa pasangan aku,aku mmg tak berfungsi..kan bagus kalau aku adalah sebuah rumah bunglow, dah sah-sah tak perlukan pasangan untk bangun sendiri.apakan daya aku hanya sebelah sepatu.
.
..
...
Beku dan tak terluah
Hilang dan tersembunyi
Diam dan membisu
Abai dan terabai
Yang tinggal, kekosongan.





This entry was posted on Wednesday, May 13, 2009 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

4 comments

menganggap hidup bagai sepatu bukan sesuatu yang terbaik. tapi fesyen skrg bole je wat macam gmbar tu sbelah lain sblah lg lain.

gmbaran tu sj dah tnjukkan segalanya mungkin kan?

gambaran?nope..mungkin anda tersalah perkiraan..hehe..cube lg.

sepatu related pe ngn idop..dihasilkan berpasangan mcm manusia..

xsalah la. ko yg salah pk mksud yg aku tulis tu.

dapat psgn lain. fham?

hum okep...
pasangan lain..mungkin bole dan mungkin sedikit janggal ..kan?