AKURINDUDIA

righthanded linda aka konda

tut..tut..1 messege recieve.."salan nda, wat pe tuh"
reply "salam e', humm xde wat pape..baru lik kelas..e' kat mane?"
tut..tut..1 messege recieve " humm e' pon baru lik kelas nih..nak tunggu waktu zuhur ni..nda sht?"
reply " nda sehat..pnS je..rini pnt sgt"
" iye? jgn lupe minum air byk2..jage kesihatan..e' nak gi masjid dah ni..nanti mlm e' msg lg k?"
~~terharu~~
..........................................................................
sms
"e', nda demam :("
ringgggg..
bunyi fon.."assalamualaikum..nda..nda ok x nih?"
"ok..demam je..xley gi kelas.huhu"
"dah makan ke lom ni..ubat ade? tuh la..e' dah pesan jage kesihatan..rumet ade kat bilik?"
"ade sorang"
"jap gi mintk tlg die belikan makanan..pas mkan, mkn ubat kay"
"um ok..jgn risau la..nda ok..pas rehat sihat la kot..e' xde kelas ke?"
"um pas zuhur ada lagi..nda, nak taw, e' dah dapat hafal separuh al-Quran taw"
"iye? bagus la..eh, xzuhur lagi kew?"
"humm dah..e' pegi masjid dlu kat..nanti mlm kande kol dinde kay"
"ok..lelok kande.."
"iye..dinde tuh mkn ubat..assalamualaikum"
"w'salam"
~~terharu lagi~~
......................................................................
sms
"messege if u a fren
misscall if u miss me
call if u love me
just ignore if u hate me"
send to 0199177087
~senyap~
~senyap~
~senyap lagi~
(jht..rupenye..kamu benci saiye (T_T) )
ringggggg....
"assalamualaikum..nda, sori, e' ade kelas td"
"hello..nape e' call?"
"nda sihat ?"
"sihat..nape e' call"
"nk jwb soklan nda tuh la"
"hehe..e' ni..pandai kan..jgn wat lwk la..nda x suh e' 'call' pown..'msg' je da cukup."
"nda, e' mmg nak jwb yg 'call' la"
"e', e' jgn men2.."
"betol la..xmen2"
"hum..nda xpk lagi la..kite kwn je kan"
"mmg la kwn.."
"nda xbersedia lg kot..bru pas sembuh"
"owh..ok..e' tunggu sampai nda bersedia k..nda..da masuk masgrib nih..e' gi masjid dulu k"
"owh..ok'
"salam"
"salam"
OMG~~
..................................................................
ringgg
"salam dinde. dinde kat mane ni?"
"salam..dinde kat kelas ni..nape e"
"dinde, azrin, meninggal"
"Innalillahiwainnalillahirajiun..bile e'?
"tadi, baru je..e' nak ke sane ni"
"meninggal kat mane? ya Allah..nda baik tuh dengan die..meninggal sebab ape? cam tak caye je"
"kat hospital..katenye sbb lelah"
"Owh die mmg lelah dari dulu..xsangke nye..cam tak caye"
"tuh la..dah ajal"
"dinde camne? nak ikot pegi tak ziarah arwah?
" um nak..tapi camne? dinde kat changlun lg ni..sok cuti"
"ok, dinde naik bas sampai Temerloh, nanti kande amek.."
"Ok"
................................................................

senyap~~ lama~~~
................................................................
ringg (tepon umah)
"linda! epi nih.."
"nape P ?"
"linda! fa***m excident..kat temerloh..skunk otw bawak ke KL"
"hah!! ya Allah bile? teruk ke?"
"tah org kate 50-50"
"gile? ya Allah harap2 selamat"
"tuh la..kite doakan la"
"xcident dgn pe P?"
"tah, org kate terbabas"
"Ya Allah P, takot nye saiye..harap2 slamat, P ade pape terus bgtaw saiye taw"
"ok..jgn risaw sgt linda..same2 doa kay"

~~capai telekung..solat hajat...~~
~~tunggu~~
~~tunggu lagi~~
~~lagi~~
dalam hati..bedebar-bedar..harap2 dia adalah 50% yg +ve..amin..aku sgt yakin die selamat "tak de pape kot...takde ape lah"

ringgg
"linda..fa***m da mininggal..baru kejap td..sabar linda.."
senyap~~
senyap lg~~
"linda..sabar linda"
"awak jgn tipu saiye P"
"sumpah linda..wat pe saiye nak tipu..Assyik ade ngn arwah mase arwah putus nafas"
"jgn tipu saiye pi"
"linda saba la..Tuhan lagi syg kan die"
"bagi saiye no assyik P"
" jap gi saiye send..awok sabo ek linda..byk2 doa..byk bertenang.."


"salam..assyik..linda ni"
ye linda..kat mane tuh"
kampung..assyik..
senyap~~
"linda"
"Assyik..tol ke fa***m meninggal?"
"tol..baru 10 min lepas..sabar ye linda"
"jgn tipu saye syik"
"ana tak tipu..ana ade sebelah arwah mase die putus nafas td..tuhan syg kan die linda..bykkan bersabar.."
jgn tipu..takkan la..org lain kot"
"linda..bykkan sabar k"
"takpe la"

dunia gelap...aku diawang-awangan..nak menages tekterkeluar air mata..kosong..tiada kelihatan ape-ape..lost..lihat bumbung..kosong..tak percaya...

"mak, kawan akak yg duk kat kuantan yg hafal quran tuh meninggal mak..excident..
"la..yeke..bile?"
"baru je..sedihnye.."
"dah ajal nok buat mcmane"
~~berat nya dugaan ni~~

ku capai al-quran..yassin ku baca..bile sampai ke ayat akhir..air mata baru terhambur.teresak-esak.tersedu-sedu maha besar dugaan ini.kenapa mesti dia...Ya Allah..kenapa Kau ambil dia begitu awal. Aku rindui dia.aku rindu senyumnya..aku rindu ayat-ayatnya..aku rindu nasihat-nasihatnya.mungkin kerana amalnya dan untuk mengurangkan dia berbuat dosa didunia..mungkin itu nikmat untuk hambaMu yang soleh..tapi sehingga hari ini.walaupun dah 5 tahun berlalu, aku sentiasa merasakan dia ada di mana2 di dunia ini..cuma aku tak dapat temui nya..dia takkan hilang dari ingatan ku..bila aku rindu..akan kurenung semula kisah dulu kala..walau tiada semanis gula..tapi manis nya tetap terasa..kerana dia insan istimewa yang bisa buat siapa saja sayang padanya.aku redha ya Allah..Kau utuskan dia untuk membimbing ku..tapi Kau ambil dia terlalu cepat hingga buat aku terkapai..maha besar dugaanMu.namun, aku bersyukur ya Allah.Al-fatihah..

***********************************
~~kamu..kamu tiada gantinya..

[aku rindu untuk temui dia..aku berharap dapat temui dia..tapi aku insan bedosa...dosa kuseperti pasir di pantai (T_T)..Tuhan..tunjukan jalanku..]

.........................................................................................................................................................................................................................

andai aku mati esok,
kemanalah akan Kau humbankan aku ya Allah..
aku insanmu yg kerdil dan berdosa
ampuni dosa ku..
ampuni dosa ibu bapa ku
adik beradik ku
keluargaku
sahabat handaiku
guru-guruku
dan seluruh umat islam
ya Allah..
amin~~

This entry was posted on Saturday, February 21, 2009 and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

8 comments

"...andai aku mati esok,
kemanalah akan Kau humbankan aku ya Allah...." Ke Beluan kot... hi hi sori, rileks lah... semua akan mati, hanya masa saja mungkin berlainan, redhakan yang telah pergi, persiapkan diri kita sendiri kerana kita akan menyusul tak tahu bila TAPI dalam masa yang sama berbakti kepada dunia kerana kita tidak mahu meninggalkannya dalam keadaan kusut akibat terlalu ingatkan mati...!

hehe~~
beluan? ya..u'r rite..semestinye la kan cu..hehe..
xdepape la..juz teringat coz da nak cukop 5 taun die pegi..
......................
hidop mesti d teruskan..
itu la sbb saiye di sini harini
:)

baca cerita ni ngn music background.


touching beb. arghhh!

hehe
tuh la sbb nye video tuh dipilih bijan..
heh~~
sempat ek ko bc entri sambil2 bc komik online
2 monitor 1 mase..
wah.
tgk sket..juling x?
Lol~~hehe

huhuhu..bak kata bijan..mmg touching..Al-Fatihah utk beliau..

humm.
Al-fatihah..
abg azri..
nak tisu kew?
hehe..

sorry baca artikel ni lambat..tatkala ku membaca ruangan ini,lagu SEIZE THE DAY membackgrouni bacaanku..tersentap aku seketika..terkesima..dlm fikiranku, "e" tu org lain...rupanya dia..

betul tu linda..kite merasa kehilangannya..dia senyum..marah pun aku rasakan patut dia marah...dan bg aku,kejadian dia mengoyak alas meja kat dlm kelas 2Ibnu Khaldun tu masih segar dlm igtn aku..mulai saat tu aku respect dia...mcm smalam kejadian tu berlaku..

juga kejadian aku hampir dipulau oleh usrah..pelukan dia masih aku rasai sampai skrg...AL-Fatihah..

p/s:semoga kite dpt berjupe semula dia dalam kelahiran lain..paling tidak,di syurga kelak...amin...

ajeep: tu ah..die mmg istimewa kan..aku mmg xdpt lupe die la..n aku rase org len pown same gak..huhu..rase cm baru smlm die pegi..rupenye da 5 taun..huhu..owh, btw, background lagu yg sepatotnye is :semua tentang kita" by peterpan..tuh la ko, sape suwoh bace lambat..hehe